Min laptop kom med ett trasigt tangentbord – en piltangent ville inte sitta fast. Så jag lät skicka efter ett nytt tangentbord. Det kom och vi dunkade dit det.

Arsle.

Tangenterna på det nya tangentbordet sitter löst, sitter liksom för högt. När man trycker ned en tangent måste man göra det rätt ned annars glider man av utåt sidorna till angränsande tangent.

Men den här gånger vill HP ha in hela laptopen. Vilket är lite dumt eftersom jag vill ha kvar den och använda den. (Jag använder den med extern tangentbord nu.)

Jag vet inte riktigt varför HP vill ha in datorn. Jag har fått två måndagsex till tangentbord, helt enkelt. Det är inte datorn det är fel på. Men jag kan väl skicka in datorn och klara mig utan den ett tag, jag dör inte av det.

Problemet är att jag då måste rensa datorn på allt innan jag skickar in den, för man vet ju aldrig vad HP pysslar med. Jag måste dessutom in till databutiken där jag köpte datorn och be dem att ta ut det extra minne som de satte in. Varför? Tja, HP kräver att få in datorn i originalutförande.

… Så mycket bök för att HP har skickat två sugiga tangentbord. Arsle på dem.

från annan blogg av mig när jag just köpt datorn

detta är den lilla defekta

