Lyssnade på TRASAs acapellashow 16 idag. Jag måste säga att den inte var bra. Det saknades nåt. Och jag kan inte sätta fingret på det! Högst irriterande. Bidragande till det sugiga kan vara att det var för långt, det kan också vara att ljudet blev för dåligt när vi gjorde sång + keyboard å sång + backingtrack. Sången låg för lågt helt enkelt.

En anledning till ljudproblemet kan vara tt vi fick jobba hårt för att få ut ljudet till tre par hörlurar. Tur då att jag hittade en liten mysig produkt nere på musikaffären, den i centrum, va fan den nu heter.

samson audio s-amp

Den ska alltså förstärka signalen som kommer ut ur hörlursutgången på mixern så pass att den räcker för fyra par hörlurar. Vilket den lilla prytteln lämpligen nog också har utgångar för.

Så under morgondagen… så om några timmar, efter att jag varit på morgonbesök på Herr Tandutdragare Jonéus, är jag sexhundra kronor fattigare vad det verkar. Och en apparut rikare. Ja, och än fattigare då, för tandisen lär väl pungslå en, kan man anta.

