Okej, då var det podcast dags igen då. Jag undrar, är det meningen att jag ska tycka att det är roligt att göra podcasten, alltså själva inspelningen av den? Eller ska belöningen vara att den blir bra? Eller är målet att folk ska tycka om den? Eller vill jag bara ha så många lyssnare som möjligt bara för… bara för att?

Jag har inget bra svar på frågorna jag just ställde. Men jag har ett dåligt svar som komplicerar det hela. Det lyder såhärna: ju roligare vi har på inspelningen desto sämre blir resultatet. Hm, nä, det stämmer nog inte. Ju roligare JAG har på inspelningen desto sämre blir resultatet. I och med att vi ofta är flera som spelar in – upp till fem pers å en bäbis – så krävs det att nån sitter med piskan i handen. Och pisken sitter i näven hos mannen som sköter ljudet. Alltså jag.

Samtidigt måste jag se till att mina medpoddare kan ha så roligt jag bara kan tillåta dem, för annars vill de inte podda mer. Men inte heller dem kan jag släppa helt fria. Efter att ha lyssnat på en hel del poddar kan jag konstatera att en sak stämmer oavsett vad podden handlar om eller vilken målgrupp den har: ett ämne i taget.

Nu ska jag fundera lite på vad jag just skrivit och se om det håller. Återkommer innan podden senare idag. 

