Åter: jag är mäkta ointresserad av dataspel, tevespel, spel överhuvudtaget. Och det retar mig. Jag vill kunna sätta mig ned och glömma av att det jag sysslar med är huvudlöst. Och dataspel skulle då passa in.

Och det har varit så här hela livet. Sätt mig ned vid ett parti yatzi och jag skriker snart obsceniter och böjar jonglera med tärningarna. Sen tappar jag med flit bort en tärning så ens vänner kan få för sig att syssla med nåt mödan värt.

Det senaste spelet som jag såg nån mening med var Ballon Fight på nån version av Nintendos konsoller. Spelet i sig var inte roligt, men när man spelade not varandra med egengjorda regler då var det skoj. Sen minns jag ett Indiana Jones spel från urtiden som var rätt kul. Nu funkade inte spelet mer än var femte gång eller så, men det var en rolig färd i en gruvvagn de gånger det gick.

Jack the Nipper in Coconut CapersJack the Nipper in Coconut Capers var lite skoj också. Springa runt i en djungel i blöjor har sin charm, tydligen.

Men i övrigt, vad finns det att hetsa upp sig över? Om det är nån som vet om nåt så ge mig förslag på det. Jag vill spela, men jag kan bara inte förmå mig.

