Jag har märkt att jag irriterar mig på saker endast när jag påminns om dem. (Naturligtvis, dumskalle!) Men det finns saker som ständigt borde ligga på bordet. Som kungen, att bli av med honom, att bli av med den kungliga idén, att få väck monarkin. Man kan diskutera om det blir bättre med president… Man kan diskutera det, ja, men nog fan blir det bättre! Låt oss se till att vår nuvaranda monark också blir vår sista.

Låt mig så lista varför vi inte ska ha monarki, låt oss göra det så enkelt.

kungen med rött kryss - republik1. Kungen är dum i huvudet.
Dvs, han är inte smart nog att i fria val utnämnas till statsöverhuvud.

2. Kungen bor i slott.
Vi betalar honom för att bo i slott? Ett så fint jobb vill jag OCKSÅ kunna söka.

3. Jag tycker inte om honom.
Han verkar inte vara en trevlig människa. Jag vill ha en trevlig människa som statsöverhuvud.

För mer info om den absurda företeelse vi har till statsskick: http://republik.blogs.se/

