WordPress har ett sätt att reta upp folk, en lista över populäraste wordpressbloggar på respektive språk. Jag upptäckte den idag och scrollade genast ned, ned, ned och fann mig på 70:e plats med Andurs förklarar världen för er, dvs den här bloggen.

70:e? Och jag som inte har många besökare. Med andra ord finns här en chans att hoppa upp ordentligt i listan om jag lägger manken till.

Hur, undrar ni, kommer folk till min, eh, populära blogg? En del tjatar jag dit genom att säga att jag skrivit nåt elakt om dem. (Emellanåt nåt snällt, men det är inte ofta.) En del snubblar dit genom funktionen "next" upp till höger i webbläsaren för de som loggat in på wordpress. Vissa söker på ord och fraser jag har använt, som "sperma i ansiktet" eller "M-audio Microtrack Recorder". Den senare är faktiskt den populärare av de två.

Men upp mot en fjärdedel kommer genom klicka på en liten bild i google images, en liten bild av min bärbaris, min Compaq nc6120. Så, då tänker ni att de sökt efter just den? Nä. Prova själva och ni kommer inte att hitta till nån bild jag har lagt ut. Men bildgoogla efter "andurs" får ni se. Andra resultatet (idag) är en bild på min bärbaris.

Livet är underligt. Nu ska jag se om nån har hittat hit genom det här inlägget.

