Stavfel får mig att tappa tilltron till det jag läser. Ett mejl damp precis ned från BredbandsBolaget (min internetleverantör) om en ”Fototävling.” Mejlet är inte den kundinformation som jag bett om att få och jag blir sur.

Men det som får mejlet att bli skamligt uselt från BB’s sida är att de skriver följande:

  ”Missa inte sommarens roligaste fototävling!  
Tävlingen är öppen för dig som är kund hos Bredbandsbolaget. Den börjar u, och håller på hela sommaren. Vinnaren belönas med en bärbar dator från Fujitsu Siemens. Scrolla och läs mer! Eller gå till tävlingen direkt.Fram med kameran och lycka till!
Bredbandsbolagets Kundservice”

Ser man på, fototävlingen börjar tydligen ”u”.

”Plåta och pynta!
Fota en eller flera sköna sommarbilder, ladda över till vår tävlingssajt, och lägg till pratbubblor, hattar, mustascher och annat kul. Alla verktyg du behöver för att leka, fixa oc trixa med dina bilder finns på sajten.”

Man kan ”oc” trixa också? Tack.
Om företag vill att deras skitutskick – för det är det – ska tas på allvar får de stavkolla den skit de skickar ut. De får också gärna sluta med sin kreativa kommatering.

