När jag är sjuk gör jag upp galna planer om vad jag ska göra när jag blir frisk. Jag känner att sjukan (virus? fan vet, illa var det i alla fall) kommer att vara i stort sett borta när jag vaknar efter denna natts sömn. Vad är då planerna som ska revolutionera min tillvaro?

1. Hade tänkt bli lite mer social, får jobba på att tycka om det, det bär med sig positiva bieffekter… lång historia.

2. Plocka upp guran. Visst, ser ni, jag har tänkt att lura min omgivning till att följa med mig in i studion igen. För det krävs nya låtar.

3. Klä mig mindre slafsigt. Jag minns tydligt detta ur mina feberångor. Varför minns jag inte.

4. Träna mage. Fick lust att ha magrutor igen. Och ryggen får fasen tåla lite stryk. (Styrketränar men har en mongo höft/rygg som gör att jag egentligen inte borde träna mage.)

5. Läsa mer. Jag försöker överleva som författare  (jag lever; ”över” vet jag inte), och borde rimligen också läsa en rad emellanåt. Och jag gjorde det får några år sen, läste en bok om dan, hade ständigt sju-åtta böcker som jag läste några kapitel i taget ur. Men sen slutade jag. Tvärt. För jag insåg att jag läste skräp. Jag kan inte hitta böcker som ger mig nåt! Vilket gör mig vansinnig, för bra böcker är det bästa jag vet.

6. Sola. Huh? Jo, tänkte att jag för första gången på ett par år skulle låta omvärlden slippa det ”onda vita pappret”. Bara det att jag inttycker det är vidare givande att ligga ute i solen. Och på dagarna skriver jag. Och det funkar inte i solen, man slöar till. Men jag ska kämpa!

7. Göra pull-ups. Det är inte det att jag inte orkar att göra det, jag är hur stark som helst. Men vänster underarm har krampat i över ett år nu och det har helt enkelt inte gått att hänga kvar. Fram trädde geniet: flytta musen till andra sidan tangentbordet. Nu har jag musat med högern några veckor och det är dags att gå till gymmet som en hel karl.

8. Döda min älsklingar. Åter ta en runda i Å lite mänskor (superboken jag skriver på nu) och åter leta upp och avrätta de ställen som jag måste inse att endast jag tycker om.

Kommer jag att göra nåt av detta? Ikväll ser jag inga som helst hinder för det. Hur det står till imorgon…

