Datorer. Jag är rätt säker på att det framgått att jag är en hejdlös optimist när det kommer till datorer. Visst kan jag redigerar svensexevideon! Ta hit den bara. Jaha… så nu sitter man här med windows move maker och försöker förstå varför datorn inte tillåter mig att utnyttja alternativet att spara tillbaka filmen till dvd-bandet i kameran.

Och jag som hade förberett mig så! Jag tänkte det vore smart att ha en hårddisk dedikerad till bara filmprojektet. Så jag köper en. Och jag tjoffar in den. Och datorn är dum. Master, slave och master, slave. Det har aldrig varit några problem tidigare. Men jag kan bara inte få min dvdbrännare och den nya hårddisken att umgås på sin sladd. Jag har provat de kombinationer jag kan komma på och kan nu välja mellan följande:

Dvdbrännaren funkar – hårddisken funkar inte.

Dvdbrännaren funkar – hårddisken funkar men ofantligt slött.

En av mina två äldre hårddiskar får lämna plats i lådan för den nya som då fungerar, dvdbrännaren likaså.

Varför kan jag bara inte ge upp? Varför kan jag bara inte inse att jag inte är nån teknisk person, bara får för mig det med jämna mellanrum. Finns det nån spruta?

Andra bloggar om: , , ,

