Jag är förkyld på ett så där manligt sätt. Mao, jag lider och tycker synd om mig. Men det är ändå rätt kul, för jag hostar så det smäller. Visst, det kittlar nere i bröstet och sen PANG! Antar att jag är lättroad.

Annars funderar jag lite lätt över hur det ska bli att vara regissör nästa år och framförallt hur det ska bli med rollbesättandet. Även om det inte dyker upp enormt många mänskor till lekarna kommer jag rimligen att få tacka nej till nån av årets skådisar som söker. Hur surt kommer inte det att vara. Men det är ju så det är; man kan inte gärna ha det som… Växjö?… som lät alla gamla vara med om de ville och sen skrev manus kring det… Lite många skådisar på scen, kan man säga.

Manus föresten. Årets är i scenindelningsfasen och ser hyfsat ut. Fortfarande är det lite lurigt just vad som kommer att hända i slutet. Vi har en stor aktfinal i första akten, en som samlar karaktärerna, och vi försöker nu sy ihop en i akt två. Alla karaktärer har logiska slut, men man vill ju gärna finna den feta kvinna kvinnans sång som förenar de alla.

För övrigt är mina ögon fortfarande röven.

Vilket är lite synd då jag träffat en jättevacker tjej.

Puss å hej.
Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

