Många saker är rätt med nätet. Som att det finns där. Det finns också sega saker, som att man inte fattar. Ta podomatic.com. Jag har en idiotisk podcast där, bara för att prova deras service – den är gratis, men lite klumpig så jag vill inte ta acapellashowen dit från libsyn.

Tittade in där idag för första gången på länge. Statistik, har de nu. Kanon! Jag öppnar statistiken och får se följande: podomatic
Det är två saker fel med den här bilden. Antingen är det att folk lyssnar och laddar ned den skiten jag lagt ut. Obegripligt i så fall. Och så mycket hopp har jag om världen att jag tror att det är en exempelstatistik som podomatic lagt ut. Dvs, att det inte är min statistisk – fast det ligger på min statistiksida.

Så, det dumma med nätet: att folk försöker göra för avancerade grejer utan att bry sig utifall användaren förstår.

OM det är nån som lyssnar på eländet. Sluta. Eller hör av er till mig och förklara varför ni gör det.

Puss

