Sjöng med Skövdes underhållningsstoltheter TRASAKnistad Herrgård häromdagen. Det var rackarns skoj. Än skojigare var det att jag lyckades villa bort mina medacapellörer på både inledning och avslutning av Basket Case. Okej, det var inte meningen att villa bort nån, jag sjöng fel.

Eller, nä, jag vägrar erkänna att jag sjöng fel på inledningen. Vi kör med Pachelbels Canon i D-dur, eller vad den heter, som intro till Green Days Basket Case, och jag inleder det hela. Jag klämde i med rätt ton, sen pratsjöng jag min första del och skämtade om att jag var fel ute, gled lite på toner också, men allt med flit. Sen ska de andra komma in – och då stannar de upp och säger att jag sjungit fel! Icke – den första tonen var rätt. Ni gömde bara av den.

I övrigt med TRASA är ångest. Vi har två julsjungningar på lördag på Högskolan i Skövde och hittills så kan vi i runda slänger NOLL julsånger. Och eftersom det snart är Jul har naturligtvis två av oss insjuknat med halsont. Själv har jag bara ont, ont i halsen, men jag är inte sjuk.

Vi har också två projekt liggande – Blame it on the Boogie och Come on Eileen – men ingen av dem är i närheten av att vara käcka och klara att uppträda med. Så, vad gör vi? Uppträder vi med gamla låtar? Eller har vi ångest och hoppas på ett geninedslag? Geni, helt klart.

Om nån har nåt att slå med kan ni ju höra av er….

