Julen är här – och lyser tung i plånkan. Jag önskar att jag hade mer pengar. Eller karaktär.

För egentligen första gången har jag insett hur ofantligt mycket skit vi köper som julklappar till varann. Och med skit så menar jag det vi köper på Rusta. Och då menar jag inte bara det att det lär ska ägas av Livets Ord (vilket inte nån verkar veta om det stämmer eller är en vanringssägen).

Jag erkänner! Varje Jul kilar jag in på Rusta och ser på det som blinkar mest och ser sjysst ut och köper det till min släkt. Nu klagar de inte för jag har hyfsad smak, och det är ju bättre att få nåt blinkande från Rusta än inte alls.

Eller är det det?

I vilket fall känner jag att det inte är roligt längre. Jag är redo att bli rik och köpa skiten i en annan affär istället.

Lycka till att hitta den röda tråden i detta, mina vänner…

God Jul

/Andurs

