Nyår ska det alltså bli iår också? Underligt, det var ju ett förra året.

Vad gör man på nyår om man är en sexig acapellagud som heter Anders Juhlin, undrar ni då? Hans goa flickväns vänner ska ha samling minsann. Och om jag inte minns fel så ska man tydligen ha med sig nån maträtt dit i knyttradition. Och det är väl det jag tänkte ranta om.

Knytkalas – himmel eller helvete.

wikipedia: ”Knytkalas, eller ”knytis”, är en fest eller annan bjudning där deltagarna själva medtar mat (och eventuellt dryck) att bjuda varandra på. Denna form av bjudning är ekonomiskt och socialt fördelaktig för värden, som slipper kostsamma inköp och långa timmar framför spisen.”

Oj oj, ni ser vad man kan dra för slutsats – att det är snåligt på nyårsafton! Men, men, nu är det ju inte så. Det ska ju vara extra trevligt när alla drar med sig diverse mat. Och jag har ju den teorin vad gäller knytkalas att kaosteorin ska råda – att man ska ta med sig det man vill ha, ingen synkning av vem som tar med sig vad. Men så händer väl inte på nyår, suck. Folk är väl för ordnade, inte rebeller som jag.

Uppdatering – det vart inget knytkalas. Puh. Bara att betala och äta. För jag ska självklart inte dricka nåt, sånt kan man ju inte hålla på med.

