Allmänmänskliga problem är underbara att skriva om. OM man har nåt att komma med. Hallå, nu är det författaren Andurs som pratar igen. Det skrivs en hel del, jag tror vi alla är överrens om det. Kan vi också vara överrens om att det mesta är typ lika bra, dsv ligger i ett och samma kvalitetslager? Gött.

Min teori är att man skriver om sånt som alla går igenom, att det flesta skriver sånt. Men att väldigt få egentligen har nåt att säga. Och med det menar jag, har nåt att säga som inte sagts förut. Och med det så menar jag att de åtminstone klarar av att få en nyans av ny färg på det allmänmänskliga.

Och jag undrar hur många det är som hamnar över respektive under detta lager. Jag tror att det är mycket få. Jag tror också att det är mycket få författare som klarar att hålla sig över lagret med fler än två-tre böcker.

Jag själv då? Tja, jag har ju ont i ögonen och kan inte läsa vad jag skriver längre.

Puss puss.
Andra bloggar om: , , ,

