Jepp, nu ska man göra saker, och då går man och får sig lite feber. Eller, jag har inte mätt, men jag kokar trots dubbel alvedon (munvägen).

LIte humoristiskt det där att man ska behöva bli sjuk som en gris. Jag menar i allmänhet. Vad är det för vits med det? Hade varit skönare att vara frisk. Hade iofs varit skönare att aldrig ha blivit påkörd av en bil heller, men det kan jag ta. Sjuk däremot, när man inte har så mycket att bestämma över själv om man får det eller inte.

Vad annars för nytt på torpet? Tja, jag har flyttat om saker här (tror det är feberyra, jag är osäker på själv vad jag håller på med). Stereon har äntligen fått vika från sin plats som datormonitorer och ska ersättas med ett par fläskiga saker som jag ska köpa imorgon. Och med fläskiga så menar jag mycket magert bacon. Förstås. Små Roth-monitorer som förhoppningsvis ska göra så jag hör vad för skit jag spelar in här.

För det ska jag göra, ser ni. Jaså, sa jag inte det. Ja, nä, det gjorde jag kanske inte. Och inte har jag sagt det till Taxi heller. Men han och jag ska spela in ett album härna, jomenvisst. Humor i kvadrat, baby! Nu ska man bara skriva skiten då, men det brukar ju lösa sig bara man kommer igång. Och en skiva blir ju just så lång som man gör den till. Tre låtar? Det räcker gott.

För ska vi nu uppträda måste vi ju ha en skiva. ”Taxi och Son” kan bli artistnamnet. Taxi skrattade på ett mycket frågande och… nedsättande sätt när jag sa att jag hade bestämt att det var under detta artistnamn som vi ska ge Lugnås Hembygdsförenings brasafton på nöten.

Nu har han ju inte mycket val, för… nä, just det, det blir nog han som kör. Okej, då får vi se om han fläskar fram nåt bättre namn då. Men det tror jag inte. Taxi och Son är det ultimata. Jaså? Tycker du inte det? Okej, ge mig ett bättre namn i kommentarerna. Eller än bättre, mejla det till taxiochson@gmail.com. Inte för att nån nånsin kollar där…

Kram på skinnpåsen

