Vad göra när man är förhäxad? Jag har köpt en ny dator, en Thinkpad R61. Grattis, säger ni. Njae, säger jag. Den är inte så bra som jag trodde. Och så är det med prylar jag köper, de är just inte lysande köp.

Så, kan man lämna tillbaka en bärbar dator? Det finns säkert en chans. Det måste finnas det. Till problemen…

15.4 tums skärm med samma upplösning som på en 22 tums skärm. Går helt enkelt inte att använda. Jag trodde ju i min lilla värld att det skulle gå att använda sig av mindre upplösningar utan att det skulle se ut som om nån smetat sperma över skärmen. (Vad jag vet är det ingen som springer in och gör det mellan att jag skriver och ändrar upplösningen på skärmen.)

Det känns hopplöst. Datorn i övrigt är okej. Pucko placering av funktions-tangenten (till vänster om ctrl), men vad fan gör man, det är ju på modet. Ocn glapp i strömkontakten… Där du, den ska ju tillbaka, den är ju inte bara mindre bra att använda, den är trasig också! Hurra!

Frågan lyder – tar de tillbaka datorer på dustin? Jag vet verkligen inte, och det de skriver i infon är ju inte direkt glasklart. Men en sak är säker. Den här datorn och jag borde aldrig ha mötts.

En dålig sak till. Den kan inte spela upp videos ordentligt. Oavsett codecs – och jag vet att det här är rätt – så får videosarna för sig att flimra i helruta, vitt, vitt, vitt. Och emellanåt flimra därnere i rutan i ett band. Och volmymkontrollen på datorn, den hänger sig hela tiden.

Jösses vad jag inte tycker om den här datorn.

Dustin däremot har jag aldrig haft några som helst problem med. Underligt det där, det är som att de känner för att vara smidiga i sin hantering av tekningtöntar som jag. Kan det vara en affärsidée måntro.

