* att han måste varit den mest uppskrivne tränaren utan erfarenhet nånsin. Fatta, grabben sågs som given att ta över landslaget efter två veckor som tränare i Halmstad. Nå, det gick väl inget vidare, och inte i IFK Värnamo heller.

Det var nog bara det jag tänkte på.

Okej, det var det inte, det var min egen minneslucka vi skulle prata om. Jonas Thern smackade in ett mål på långskott en gång. Inte världens hårdaste skott, men det satt där och det satt bestämt. Och sen dess har ”Jonas Thern alltid haft ett bra skott” för mig. Fan vad korkat mitt minne är.

Jag undrar vad mer som jag sett EN sak av och som sett blivit en självklart sanning. En gång såg jag en älg på nära håll och sen dess är jag rätt för älgar? Nu är jag inte det, men jag kunde varit. Det var en ful älg. Men vad är det man har liggande som man rationaliserar? Spännande och skrämmande att tänka på.

Kom på ett: tycker jag egentligen om Max – eller är det bara för att jag har ätit där med trevliga personer? Nu när Max har kommit till stan (300 meter bort), så har jag kunnat slappna av och se det mest varje kväll. Och nu mer är det ett jävla skitställe. Men det kan ju vara Skövdevarianten bara. Usel service, flygplansbrum i nåt trasigt i taket – och inte ens den mat som står på menyn! Alltså, har de ingen bönsallad är det inte svårt att göra en.

