Jag gör faktiskt det. Jag har försökt att gilla det ända sen det hette Writely, men det bara vill sig inte.

Förra året försökte jag få till manusskrivande för skövdespexet ihop med Taxi över Google Docs, men det ville sig aldrig. Problemet? FORMATERING!

Det går kanske, men jag vet inte hur, att använda tabs ordentligt när man skriver ett dokument. Men jag vet inte hur. I vilket fall så blir ett sjuhelsikes massa klick. Och skriver man manus så har man dessa tabs/intenteringar så fort nån har en replik. Så, det är klick-galore. Och det gillar man inte.

Sen ska då skiten transporteras. Redan när man för in dokumentet blir det konstigt. Med en del underliga indragningar. Men när man exporterar… Då ser det ut som om nån har sprängt dokumentet. Så, då får man mening för mening gå över och försöka återställa det hela till ett vanligt dokument, med vanliga radavstånd osv… NÅT är allvarligt fel med den där tjänsten.

Sen kan det ju vara så att jag bara är en klant utan dess like.

Men jag är en arg klant, för jag har suttit i tre timmar och återställt ett jävla dokument nu. ALDRIG att jag använder Google Docs till nåt viktigt igen. Bajs, säger jag, bajs!

