Var på Nautilus i Skövde idag, tränade för första gången sen de flyttat sina lokaler. De hade ta mig tusan lagt samma golv som jag gjort hemma! Vad de inte hade gjort var att fylla upp sina stora lokaler. Det stod glest med muskelmaskiner och de som stod där kände jag knappt igen.

Så, jag spatserade med spända skinkor runt på det stora trägolvet och kände mig vilsen. Glömde nästan av att träna. Och glömt det kunde jag lika gärna gjort, för alla maskiner var just så pass annorlunda att det inte bara gick trycka ned röven och mangla på. Alla vinklar blev fel, så det gjorde ont i lederna och knakade i benen. Blev en genomstretchare kan man säga. Väntar spänt på resten av maskinerna, de som ska pumpa upp mig och mina enorma muskler.

Speglar. Jösses vad svårt det var att träna utan att ha speglar runt om sig. Hoppas såna ska upp, att det inte är nya modet att ha spegellöst. Lättare att pressa sig när man ser hur flabbig man är ju!

