Om en sak är bevisad så är det att jag inte fattar hur man spelar in ljud på datorn. Eller, spela in och redigera går välan an. Men att använda loopar, bygga ett trumspår, klicka in noter där jag vill ha dem, det kan jag inte. Och jag FATTAR INTE hur man gör, ens om det funkar i det programmet jag pillar med (adobe audition).

Varför vet jag då inte detta? Jo ser ni, för att nätet är alldeles ohyggligt stort och har för mycket info i sig. Nu kan det ju hända att allt uppenbarar sig i en fet lösning när min midi-keyboard anländer från Tüskland.

Om den nu kommer, för den gav sig iväg på sin resa den femtonde och de hävdar bestämt att det vanliga är att paketen kommer fram dagen efter. Kommer den inte imorgon blir jag smått orolig. Och det underlättar heller inte att jag redan betalt det hela.

Ångest, och en omusikalisk god natt på er, alla sötnosar.

UPPDATERING: Nån som har ett dragspel att låna ut? Eller en möjlighet att spela in några toner på en låt jag jobbar på?

