Då drar vi väl en repa om midiklaviaturet igen, eller? Det fanskapet funkar i Cubase. Jag hör det när jag slår an tangenten. Whoopie! Tyvärr landar inte tonen i datorn på samma gång, blir en fördröjning, alltså. Och det blir mer och mer fördröjning ju längre programmet är igång.

Jag sitter på tidningen Studios forum och frågar samma fråga om och om igen, i förhoppningen att nån ska hitta ett svar. Det gör dem, och jag har fått ljudet att komma till mina öron i realtid. Men att dunka in det i datorn, det vill sig inte. Och det är lite svårt att göra genial musik under såna premisser.

Annars då? Jo tack, jag börjar vänja mig vid singellivet… I helvete att jag gör. Det är hur jobbigt och obekvämt som helst. Inte mellan mig och Karin, mer mellan mig och livet. Men det är väl så.

För övrigt vill jag ha jobb. Nån som har nåt? Jag kan laga mat. Och vara trevlig. (Jo, jag vet, men det är annorlunda när jag arbetar för det.)

UPPDATERING: Tror minsann att jag löst det hela med midin. Så nu är det bonka drum-beats hela dagen som gäller! Whohooo! Sen ska jag visst vara upptagen hela dagen… men i huvudet dundrar trumlorna, TRUMLORNA! … Och där fattade EN person skämtet, ja…

