Skriva synopsis till spexmanus. Jag insåg idag vad jag gör som är bra när jag skriver mina. Och sen kom Djävulen över mig. Vill jag avslöja det? Jo, det vill jag väl. Men jag tror jag väntar till efter nästa spexmanus. För jag menar, man måste ju sluta med en käftasmäll, ett stjärnspexakel. inte sant?

Jag kan säga, redan nu, att det har med intriger att göra, den här hemligheten jag upptäckte att jag har. Det har med intriger och om hur man enklast skaffar sig dem, hur man får intriger som faller sig naturligt, hur man inte behöver krysta fram dem.

Jag är såklart inte ensam om att göra på det här sättet, säkert inte ens i Skövde, men jag vet VARFÖR det funkar, och precis vad det är.

Alltså, jag skriver inte bättre synopsis än nån annan, men jag kom på hur jag gör när jag får fram hyfsat naturliga intriger utan att behöva krysta sönder mig. Känns skönt att ha NÅT att skriva i sina memoarer. Ja, det och innehållet i det där MMS-et jag skickade nyss.

