Fan, fan, fan! Jag sitter fast i kreativitetsträsket. Det släpper inte. Jag ska skriva låtar, men intet. Det ploppar inte fram geniala idéer. Till min enorma humorskiva har jag, en. Och det är lite lite. Även om den såklart handlar om snusk och är lysande. Och jag har en låt till den mer seriösa skivan, även om jag såklart just ändrat på slutet så att allting vänds på ände till en genialisk humorlåt. Och med genialisk så menar, hyfsad bra.

Och inte funkar det med whisky.

Jag har tappat talangen som jag har med whisky förut. När saker sket sig så pillade man i sig lite brunstig saft men nu… icke. Jag skulle kunna bli dyngrak och inte skriva bättre för det. Vilket gör mig rädd. Kanske har jag inte mer att ge nu? Kanske är jag inte rolig nog? Kanske är jag en förkortad Lars Winnerbäck? Orkar med ett par låtar och sen i medelåldern av mitt skrivande där allting luktar prutt?

Fast, jag vet ju att det blir så här ibland. Och riktigt bra låtar, de kommer bara. Man kan kämpa i evigheter, de kommer när de kommer . Eller när nån annan påpekar att de du har ju faktiskt är bra, och lyckas övertyga dig om det.

