På vägen hem genom snölandskapet iafton, säg vid två-tretiden så radade jag upp insikter om livet för mig själv. Jag minns att jag hade en lista. Det var mycket pedagogiskt. Jag minns inte mycket av listan dock. Men nåt vill jag säga. Så jag skriver några siffror och hoppas att de ge mig nåt även imorgon.

1. Tack till de som tjatade liv i mig. Det tog ett tag, men till slut kom jag ur blymörkernegativiteten som jag varit i de senaste två veckorna. (Ont ont ont, det sätter sig på humöret till slut.)

2. Fler än vanligt kom fram och sa hej och att de kände mig. Men jag då inte kände igen dem. MEN, det kändes så rätt och det kändes som att jag kände dem lik förbannat. Vad jag vill ha sagt är, att jag uppskattar mänskligt kontakt igen 🙂 Fanimej på tiden.

3. Sittning som blev rolig. Sittningar är sittningar är sittningar. Jag var så trätrött anti allt vad sittning och skojs hette idag att jag nästan fick ont i magen bara av det. Men… det var en underlig sittning. Den vann mig över till slut. Vilket idag då inte var lätt. Tack tack. Också, Histeks lilla pub vann. Och Kåren vann. Livet ville att jag skulle skita i vardagen ett tag, och till slut gick det. Prima

4. Jag frös inte så jävla mycket.

5. Vi sjöng som piss, samma som vanligt, och inlevelsen var som en burk med surströmming. Men jag insåg, att ibland är det så det är. Och för publiken spelar det EGENTLIGEN ingen roll. Även om jag nog tror vi blivit för bortskämda och verkligen borde ta minsta gig på mer allvar och verkligen försöka göra nåt nytt och fräscht.

6. Helvete. Visst sjöng jag trots allt. Och jag som var så nära att få tillbaka rösten. 8 dar nu där rösten inte varit där. Ingen bryr sig kanske. Men, jag hade behövt den när jag lallar fram melodier. För TRASA ska spela in egenskrivet material. Varför? Tja, varför inte? Då kan vi ju utan att skämmas slänga in den på radion, inte bara som nu få in en och annan cover bakvägen.

7. Jag är kissnödig.

8. Det var längesen jag träffas så trevliga tjejer som idag.

9. Jag är verkligen kissnödig.

10. Helvete. Jag skulle gjort en podcast.

11. Nu går jag och kissar.

12. Tillbaks. Att folk inte vet att vi har en websajt på http://www.trasa.se är underligt. Googlar inte folk? Därför NYTT MÄRKE på gång. MED websajtadressen.

13. Snälla goa skövdebor. Jag älskar er, allihop. Även fast nu slänger plastdetaljer på mig. Puss.

