Det är tråkigt att veta många saker, om de är hyfsat avancerade och insiktsfulla. För det tar ett tag att lära sig såna. Med andra ord, man inser att man har så mycket mindre kvar att lära sig. Och vet så mycket mer än de runt om en – om dessa saker.  Inget särskilt som fick fram de här tankarna, mer livet i allmänhet.

Sen kan det ju också vara så, vilket det såklart är, att jag är en av dessa som tänker först och agerar sen; att alla vet dessa insiktsfulla och avancerade sakerna, men springer nakna rätt fram innan de använder det de vet.

Och där hamnade jag på nudism, ja. Jag vill vara nudist! Det har jag alltid velat. Ser inget större värde i kläder förutom att de är varma och att Liverpools matchställ är det fräckaste som civilisationen har skapat. (Ge mig Alonsos tröja signerad och jag är din sexslav i en vecka; ge mig en replikatröja med hans nummer och… tja, vi säger en månad där med.)

Jag hoppas och tror att jag som äldre bor på en lagom klippig plats södra Frankrike eller Spanien och knallar runt naken när jag gör mina ärenden. Det vore liksom så rätt. Och vem vet, kanske bryr vi oss mindre om kläder om några decennier, kanske är det okej att ta av sig kläderna när det är så varmt att man vill ta av sig dem.

Och jag ska tatuera in nåt ballt på skinkorna.

