Jag borde verkligen köpt mig en jacka. Och det är inte så att jag inte har letat. Men icke. Det blir till att manligt frysa vintern ut. Eller till att köra med trippla tröjor. Fast det är ju inte manligt då.

Manligt förresten, jag såg en riktigt manlig man häromdagen. Jag minns inte vad han gjorde, vad han hade på sig eller vart han var på väg. Det var inne på Commerce, utanför Stadium. Han smågick där och såg MANLIG ut. Underlig sak att reagera över, men så var det.

Kände jag mig hotad? Blev jag inspirerad? Har jag läst eller hört nåt sen dess och nu sitter och efterkonstruerar ihop en historia som egentligen aldrig har hänt? Jag vet inte.

Kan tro att grabben kan ha varit klädd i öppen stil, ingen halsduk, lågskor, trotsande den vilda -18graders dagen. Eller kanske hade han militärkläder? Eller åt på nåt enormt matföremål så stort att endast manliga män kan få käften runt det? Eller slog han sig för sitt nakna bröst och vrålade ut att: Jag vill ha bruuuuudar! Nä, inte det sista, det skulle jag nog kommit ihåg.

Skulle jag gissa mer intellektuellt, så måste han ha haft på sig just en sån jacka jag är ute efter, en längre sak, halvrock, i hårdare material. Å när jag får en sån! Då blir jag manlig. Are.

