Seg som en råtta försökte jag ändå lära mig lite matlagning idag. Jag menar, varför inte passa på när man ändå står där bland alla grytor. Och jag lärde mig lite, slut om det.

Nåt som var till och med roligare än fläskstekandet, fingerskärandet och lökmasturberingen var den förre ägaren, Eric, som kom in som kock. Jag älskar historier folk berättar när de verkligen har varit med om nåt… Och av en man med go tysk virning på språket, men som ser ut som en kopia på en släkting till mig, fick jag lära mig att maten i Chicago suger och att USA är smutsigt och har dåliga vägar. Men det framfördes på ett synnerligen charmigt sätt, så nu vill jag åka dit och titta på det.

För övrigt. Taxi ringde precis, han hade hittat en bok i Tidan som jag måste ha. Tidigare ex har jag spårat upp ett i USA för 125 dollar plus frakt. I Tidan kostade den 30 spänn. Nu håller vi tummarna för att Taxi inte super bort boken innan torsdag. Då han som tack för insatsen ska få göra en synnerligen rolig uppvärmning på spexrepet! Med ett ljus och en majblomma. Jodå.

