Underligt det här med datorer. Ja, det kommer att handla om apparater igen. På sätt och vis. Sanningen är väl att apparater är idioter och de som umgås med dem är idiotherdar. Jag är herde åt tre puckon.

En dator har lagt av på grund av Seagates pucko serue med självdöende hårddiskar. Och eftersom jag bara har såna hemma så är det lite småsvårt att få igång den igen innan jagfått Dustin att inse att det vore bra med en annan sorts hårddisk. En som INTE dör. Men jag har gott hopp om det.

Sen har vi en vattenskadad laptop som emellanåt visar livstecken. Men även då är USB-portarna inte friska och jag kan inte flytta över filer från min kamera som är större än 230 mb??? Udda är ett ord man använder för ofta.

Sen har vi Johns gamla dator som står och tjuter. Den kan mycket. Men inte allt. Dels är den långsam och dels är det Ubuntu på den. Ubuntu är bra på många sätt, det kan inte hjälpa att datorn är från bronsåldern. Udda saker händer…

Och Anders marscherar på.

