Tänkte säga upp den fasta telefonen eftersom min ekonomi kan tänka sig att ta ett störtdyk härna. Så jag ringer BBB och luskar lite. Men då har de världens mest korkade erbjudande: stanna kvar så betalar du bara femtio istället för hundra spänn på ditt telefoniabonnemang. Men jag vill inte ha nån telefon, sa jag.

– Ah, men jag ser att du har bredband hos oss.

– Ja?

– Då får du femtio spänn rabatt på telefonin som vi drar av på ditt abonnemang.

– Så, om jag stannar kvar, så får jag telefoniabonnemanget gratis?

– … ja.

– Så, hade jag inte ringt så hade jag fortsatt att betala hundra spänn mer i månaden?

– … ja.

– Har ni nåt mer lysande erbjudande liggande?

– Ja, bind dig ett år på bredbandet så får du hundra spänn rabatt per månad i ett halvår.

– Finns det nåt negativt förutom bindningstiden på bredbandet där hos Bredbandsbolaget?

– Det blir dyrare att ringa till Irland.

– Check.

