Har jobbat med en låttext de senaste dagarna. Eller, nä, jag har trängt undan låttexten då den egentligen bara är en blajtext fram till den manligt homoerotiska refrängen. Vilken är lysande. Det jag suttit med är ackordföljden under ”versen”, alltså textmassan fram till refrängen som avslutar låten. Ja, låten är rätt kort.

Hur i helvete kan det vara så svårt att hitta en vettigt sånggång ? Jag har sällan problem med detta. Men nu låter det bajs vad jag än tar till ur arsenalen. Det som gäller är att den ska gå i G för att pricka refrängen på rätt sätt. Refrängen som också går i G (G G/F# Em C D). I papprena från när låten skrevs står det så här: ”G Am D7 D7/C D7/B, vackert på JA’s vis”. JA är då Jävlar Anamma.

Men jag får inte ihop hur jag tänkt. För det blir tråkigt. Det lyfter aldrig. Jag kommer helt enkelt inte på den melodin jag hade när jag skrev låten. Så jag får hitta en ny. Senare i låten går det över till G Em Am D, vilket jag kan köra på ett tag, det svänger hyfsat. Men resten? Jag är rätt inne på G Bm C D, bara för att jag älskar övergången från Bm till C då det ligger några riff där och lurar som får igång lustarna. Och förhoppningsvis då på publiken, för musik är som bekant bara ett medel till sex. Musik = sexhjälpmedel. Kom ihåg det.

Men då tycker ni nog att jag är rätt korkad som har en refräng som lyder:

”I augusti börjar engelska ligan, man blir lite småbög och drömmer om Gerrard”

Tja, vad kan jag säga. Inte alla sexhjälpmedel fungerar.

Nån som har nåt bättre? Ackordföljd helst, men sexhjälpmedel, erbjudanden om sex eller tips om dylikt mottages tacksamt. (För då behöver jag ju inte skriva klart låtjäveln.)

