Och ni tänker, den där är väl inte 27? Nä, den är typ 20, men tänk er den lite längre och smalare… Och 4-5 dagar skulle det ta från Japan sa mr Koi. Blir spännande. Blir spännande. Och den får gärna komma nu!

Nu tänker ni kanske, att den där rackaren är väl lite i saftigaste laget, kan inte ungjäveln köpa en kniv på Ikea och vara nöjd med det? Kniv som kniv? Och så tänkte jag innan jag började utbilda mig till man i sexig vit rock med ful vit mössa och stinkande skor. För en Ikeakniv skulle inte fungera. Kniven är vass när du köper den men använder du den, alltså, professionellt mycket, så blir den slö på nån timma. Sen måste du skärpa den och snart slipa den. Och är den tillräckligt dålig i stålet kan det hända att du inte ens kan få den vass.

Så, vi prisar den låga dollarkursen och håller tull-tummarna. Och kommer den igenom så blir det leverens av en Nakiri (grönsakshacka) nästa gång. Men, behöver jag fler knivar, undrar ni? Jupp. Det går liksom snabbare om man har grundknivarna i sin arsenal. Men, kan man bara inte använda knivarna som finns på restaurangerna? Det kan man. Om det finns några. Och finns det där, så måste nån se till att slipa dem och hålla dem vassa. Och det sker inte alltid. Men dina egna knivar kan du hålla snorvassa.

Och skära dig med snormycket. Men jag ska inte visa er de bilderna… Tänk på prinskorv bara.

