Vad är det man säger – det kostar att ligga på topp. Det är mycket att hålla reda på i ett kök. Och det är inget man kan läsa sig till. Det sån förbannat frustrerande lång tid innan man kan göra de mest självklara saker. Som att instinktivt veta vilket kastrull du använder och vad du häller av pastavatten genom. Om du nu gör det? Gör du det? (Kuggfråga härna.)

Idag var det after work att förbereda och Daniel satte igång med det och lät mig sköta själva upplägget på tallrikar. Tja, det gick hyfsat. Men det kom in order som inte stämde med vad de tog ut och jag blev stående flera gånger med fler tallrikar än vad kyparna ville ha. Och den erfarne kocken kan säkert säga till sig själv att det med säkerhet var de som bar iväg maten som gjorde fel. Jag har bara en stort gnagande misstanke om att jag hade rätt.

Jag kan förövrigt inte lägga upp små knäckisar utan att kladda. Där, en bekännelse – som inte gav nån nåt.

