Alla som pillar med mat lite halvprofessionellt funderar så smått på det – att öppna en restaurang där man får laga SIN mat. Ja, ALLA, oavsett pysselsätt till vardags, funderar nog på det. Själv vete fan. Vete fan om jag har nån egen mat. Jag har mat jag gillar, självklart har jag det. Och visst lagar jag mat till mig själv som är godare än det nån annan kan laga för mig. Men det är nog mest för att jag känner till just vad jag lagar och kan renodla det.

Jag vet inte om det räcker för att starta en restaurang. Och om det ens är möjligt att… Bara skojar. Jag vet vad som krävs för att driva en restaurang. Det är så enkelt så: ekonomiskt sinne, pengar, uthållighet, bra kockeri och det där lilla extra.

Och det lilla extra är nog inte min kålpudding där kålen först fräses i chili- och vitlökssås. Men oavsett verkligheten, om jag skulle öppna en restaurang och jag skulle kunna bestämma matsedeln, vad skulle jag ändra på, vad skulle vara mitt realistiska svängande med rätterna?

Inga vita såser. Tack för idag.

 

 

