Intressant sak – orkade nästan titta igenom en hel film idag. För de som inte kan den historien så är detta alltså nåt stort i mitt liv. Jag klarar inte av titta på filmer utan att huvudet springer iväg åt nåt annat håll. Varför? Kunde förstås svara: dåliga filmer. Men så enkelt är det nog inte.

Det är säker nån bokstavskombination, som: O T Å L I G. Filmen i fråga, snälla, goa Anders, du som är så jävla intelligent, kan inte du förstöra en film genom att recensera den för mig? Vara så där snorkig som bara du kan vara? Tja, jag är inte den som är den.

2012.

Den var… tja, jag tappade intresset efter att Woody Harrelsson dog nån timma in i filmen. Och jag retade mig hela tiden på hjältefilmningen – det vill säga att hjältens resa hela tiden är på gränsen av ett fallande hus, smiter framför en skenande buss och slutar i närheten av världens sista kaka. Som han hjältemodigt låter den snygga tjejen äta.

Trevligt med arkarna i filmen. Dumskalleintellektot (jag) fattade inte det förrän de sa det. Här blev det inte rymden, det blev havet som fick rädda mänskligheten.

Den får två taskmörtar av ett akvarium på fem.

