Satan! Claire åkte ur Masterchef Australia! Vad ska jag nu ha för ouppnåelig kvinna att sukta efter? Inte för att hon kommer att upphöra att existera efter att hon lämnat kameraljuset, men hon bor liksom i Australien.

Och där kan de ju inte äta mat. Så, dit kan jag ju inte åka och bo och jobba.

Vet ni, jag hörde att maten i Australien är avskyvärd. Jag minns inte vartifrån det kom in i hjärnan, men så är det. Och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Jag kan inte gärna åka dit bara för att äta mat. Men jag måste veta. Jag måste faktiskt det. I mitt sinne så slänger de tjocka köttstycken och jätteräkor på en grill, saltar och peppar och slänger dit lite chili och lime och sen klart.

Mao, jag har kollat på nästan två långa säsonger av Masterchef Australia och inte fått ut mycket av det. Och… som jag känner det just nu så har det mest bekräftat att matlagning för mig är för endimensionellt. Det finns för få goda kombinationer i grunden av det hela. Resten är varianter som man kan slita fram ur röven. Jag har dock lärt mig en viktig sak… att presentation i den stilen som George Calombaris gör det, dvs modern uppläggning med schwooshar och duttar och dekonstruktion gör mig vansinnig. Det är MAT vi talar om, inte nåt som ska ta fem minuter att lägga ned på en tallrik och sen vara svårt att äta. Helvete.

