Talangfull eller smart. Ja, eller både och då.

Jag funderar på vilket jag gillar bäst. Naturligtvis funderar jag på detta inför den feta inspelningen med Foppers som sker nästa helg. Inte för att jag har några större förhoppningar om att göra musikkarriär. Jag vill det faktiskt inte. Men jag skulle vilja göra nåt, nåt coolt. En låt som snurrade på radion vore roligt. Att få en check från STIM vore roligt.

Och jag behöver roligt. Så, jag får väl sträva efter det.

Denna inspelning så. Fan vet vad som händer eller hur det kommer att låta. I teorin, och förmodligen i verkligheten, så skulle jag kunna spela in det hela i lägenheten. Men jag vill in i en studio och se om magin som emellanåt infinner sig kan sätta magi i låtarna.

Några goa musiker är på plats. De kommer inte att spela som jag vill och de kommer att vara allmänt besvärliga – de kommer att vara musiker. Men det vill jag också. Jag vill få in nåt som jag har svårt att göra själv. Jag vill ha lite känsla i låtarna. Sjunga skiten kan jag med känsla. Det handlar mest om tonart för min del. Och de är lagda oerhört bekvämt. Även om jag grunnar på att oktavera ett av arslen – jag menar låtarna.

Att välja vilka låtar som ska spelas in är ett helvete. Man vill inte missa att spela in nåt som kan göra en lycklig senare.

Livet är hårt. Musiken är cool. Tillsammans är det hård kola.

