Jag vet inte om uttråkad är det nya inneordet vad gäller mig. Helt klart är att det inte inspirerar till stordåd med att vara hemma en vecka. Infektion på väg att bryta ut…? Tja, det är inte jag som är läkare.

 

Så, vad hitta på för att roa sig i det läget? Sova. Sova så mycket som går. Passa på att bunkra upp lite efter att ha jobba hårt en längre tid. Städa…?

Men så vaknar då ordningsfreaken i mig. Allt ska fixas, ställas på sin plats; gymeriet ska stå helt klart, studion ska upp igen. Datorerna ska backupas. Förråden ska bakas ur.

Mao, jag ska kolla på gamla teveserier och äta kakor.

Dock ställer jag iordning inspelningsutrustningen igen. Låtskrivarläget är nere på noll, men det poppar väl till liv igen. Det finns alltid gamla alster att mastra. Klipp och klistra finns jämt.

Men var ska studion stå? Tre rum att välja på, var är det ultimata. Det finns ett läge som gör att det låter bättre. Ett annat som gör att det blir mer logiskt att arbeta.

Inte bra att vara hemma sjuk. För många löjliga beslut.

