Ingen hemlighet att jag är övertygad om att mänskor skiter fullständigt i vad som händer de i livet så länge de blir underhållna. Och jag är likadan. Jag kanske vill bli underhållen/övertygad/lurad på ett andra sätt än de flesta, men jag vill njuta utan att kunna sätta emot.

Jag tänker på dansarna i musikvideos. Vi ser video efter video på youtube med våra favvoartister. Och runtikring de hoppar di å rör på sig. Å ingen ska lyckas inbilla mig att det är annorlunda rörelser i alla videos. Vi har våra kroppsdelar och rytmer att röra dem till. OM man skärskådar några videos idag så inser man snart att man skulle kunna plocka ett gäng dansare från en låt till en annan och det skulle inte innebära nån skillnad.

Fullständig fashination när man inser att dans är som kläder, som bakgrundsmålning. I LIKE IT! Jag gillar när folk lurar sig. Och jag gillar när folk skor sig på det. De kallas koreografer de däringa. De tjänar pengar på att… tja, att måla väggar liksom. De är inte kreativa, de är är hantverkare, en sorts variatörer.

Varför gillar jag det här? För att världen behöver det. Vi producerar mer och mer vi mänskor, av allt, och vi gör det mer och mer effektivt. Och hittar vi inte nåt att lägga våra pengar på, hittar vi inte nåt mer att producera – nåt som sätter fler mänskor i arbete -, då sitter vi i skiten.

Så… mer samma skit av dans. Det tjänar vi på.

