Det har varit val i Sverige. Fi kom inte in. Jag tackar. Gudrun Schyman är ett svin. Eller hon var det mot mig när vi träffades en gång. Deras politik? Den känns begränsad och behöver nog växa ett tag så det blir mindre av ett enfrågeparti.

Men det här med SD. Nånting säger mig att välutbildade röstar på SD i mindre utsträckning. Och jag misstänker att det har att göra med att man kan sin historia. Är det inte så att i varje situation där ekonomin svajar, för land och för individ, så växer missnöjespartier? Ju äldre man är och ju mer historia man blivit utsatt för, desto mindre risk att man röstar på det där rumppartiet. Jag hatar dem och allt de står för. Jag tror få personer hade röstat på dem om de förstått vad de stod för.

Miljöpartiet? I grunden ett sund parti. Men de behöver vara ett större parti för att kunna få mig att rösta på dem. De lokalpolitiker jag stött på har inte imponerat. Och med det menar jag att jag skämdes för att vara svensk när jag träffade dem. Nåt som visserligen inträffat med politiker från samtliga partier. … Ingen populär sysselsättning det där med politik.

KD? De kan dra åt helvete.

